Mød Bodil
Bodil lever et aktivt pensionistliv med sport, børn og børnebørn som en stor del af hverdagen. Hun har dog ikke altid været i stand til at nyde aktiviteterne fuldt ud pga. sin nedsatte hørelse.
Som engageret personalechef med mange medarbejdere og dertil et aktivt fritidsliv er det vigtigt for Allan at kunne høre godt. Men det kunne han ikke, før han fik moderne høreapparater fra Dansk HøreCenter.
Høretabet kom snigende, og det begyndte at være frustrerende og udmattende for ham at gå på arbejde, for han kunne ikke høre, hvad der blev sagt til møder. ”Jeg lagde mærke til, at jeg mundaflæste til møder på arbejdet, men trods det var jeg altid meget usikker på, hvad der egentlig blev sagt,” fortæller han. Det førte helt naturligt til megen irritation, for Allan har altid været meget engageret i sit arbejde og har bidraget til rigtigt mange ting på sin arbejdsplads. Nu betød hans hørenedsættelse desværre, at han begyndte at holde sig tilbage på jobbet.
Allans nærmeste var klar over, at han havde knas med hørelsen. Det var Allans kone, der gav ham ’sparket’ til at kontakte Dansk HøreCenter og få høreapparater efter dialogerne på hjemmefronten i høj grad bestod af gentagelser og misforståelser. Nu skulle der gøres noget ved det.
Det kærlige ’spark’ fra konen er noget, som Allan sætter stor pris på i dag. Høreapparaterne gør en betydelig forskel for hans arbejdsglæde og generelle livskvalitet. De gør ham glad, og det giver et mentalt overskud at kunne følge med i alle samtaler igen.
Mange med høretab oplever det som om, at de træder ind i en helt ny verden, når de får høreapparater på. Pludselig hører de alt det, som de ikke fik med før. Fuglekvidder er ofte noget af det, man bemærker først. Sådan var det også for Allan: ”Det er fuldstændig fantastisk og specielt at kunne høre fuglene kvidre – jeg havde ikke lagt mærke til, at de lyde var forsvundet, men da de var tilbage igen, fandt jeg ud af, hvor stille der egentlig var blevet omkring mig.”
På arbejdsfronten gav apparaterne også pote: ”Jeg kunne igen deltage engageret i møderne, for nu var jeg virkelig med igen. Det har gjort mig utroligt glad i min hverdag, og jeg nyder at kunne bidrage på de rigtige tidspunkter og komme med kvalificeret input igen,” siger Allan med et stort smil på læben.
Som mange andre havde Allan også en forestilling om, hvordan hans høreapparater ville se ud, og om de var meget synlige. Han var i tvivl, om det overhovedet var noget for ham. Heldigvis kom der andre boller på suppen efter et besøg hos Dansk HøreCenter. Han fik en helt igennem personlig service og et par høreapparater med hjem på prøve gratis i 30 dage. Her opdagede han, hvor stor en forskel de gør for ham.
”De små, moderne høreapparater har flere funktioner og fordele, end man tror. Folk bliver ofte helt overrasket over, at jeg har høreapparater på, for de er så små, at ingen bemærker dem, og jeg glemmer faktisk også selv, at jeg har dem på en gang i mellem,” fortæller han med et stort smil.
Som erhvervsaktiv og med mange punkter på dagsordenen er det guld værd at komme hurtigt til, når det er nødvendigt, og det er der mulighed for ved Dansk HøreCenter. ”Jeg fik hurtigt en tid en dag, hvor det passede mig. Jeg havde en rigtig god dialog med audiologisten, og hun fokuserer på mig, mine behov og ønsker, så jeg kan varmt anbefale Dansk HøreCenter til alle, der har udfordringer med hørelsen.”
”Jeg er også vild med høreapparaternes mange funktioner, som bidrager til livskvalitet i min hverdag. Jeg kan selv via en app indstille apparaterne til de forskellige situationer, jeg befinder mig i – om jeg er ude at spille golf, eller om jeg sidder i et møde. Bluetooth-funktionen gør også, at der er direkte forbindelse til min telefon, så jeg kan modtage telefonopkald direkte i apparaterne. Det er noget af det bedste ved mine høreapparater,” afslutter han.
Bodil lever et aktivt pensionistliv med sport, børn og børnebørn som en stor del af hverdagen. Hun har dog ikke altid været i stand til at nyde aktiviteterne fuldt ud pga. sin nedsatte hørelse.
Hanne var lidt ked af det, da hun skulle have sine første høreapparater. Men efter 30 dages gratis prøveperiode, havde hun slet ikke lyst til at undvære dem igen.
For Uffe var der flere forskellige ting, som fik alarmklokkerne til at ringe, og fik ham til at få foretaget en høretest. Han kunne ikke længere høre vaskemaskinens bippen, når vaskeprogrammet var færdigt.
Hos Dansk HøreCenter er vores specialister altid opdateret med den nyeste viden om hørelse, høretab og ikke mindst behandlingsmuligheder. Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os.