Dansk HøreCenter er blevet købt af den danske virksomhed Demant, som i forvejen har høreklinikkæden Audika. Det betyder, at Dansk HøreCenter bliver en del af Audika – med tiden også under Audikas navn.
Sammenlægningen er i fuld gang og falder efter planen endeligt på plads i første halvår af 2025.
Sammen bliver vi et stærkt og landsdækkende fællesskab med over 70 høreklinikker - til glæde for dig som kunde og høreapparatbruger.
Nedenfor kan du finde svar på de mest stillede spørgsmål om sammenlægningen.
Sammenlægningen mellem Dansk HøreCenter og Audika er allerede i fuld gang og er efter planen endeligt på plads i løbet af første halvår af 2025.
Det vil sige, at dit lokale hørecenter skifter navn til Audika i starten af det nye år.
Du kan holde øje med siden her eller tilmelde dig vores nyhedsbrev - så får du besked som den første.
Den betyder faktisk ingenting. Vi hjælper dig med din hørelse og finder den rigtige høreløsning til dine behov - præcis som vi plejer.
Du kan vælge dit høreapparat frit mellem et bredt udvalg af danske Oticons banebrydende høreapparater, og du kan selvfølgelig prøve gratis i 30 dage, før du beslutter dig.
Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp til dit nye høreapparat, sidder vi klar til at hjælpe dig.
I det nye år skifter vi navn til Audika, men du vil opleve, at service og personale er det samme. Det betyder, at du selvfølgelig får fire års garanti og fri service og justering af dit høreapparat i hele perioden.
Når vi bliver en del af Audika, vil du få glæde af dobbelt så mange høreklinikker, så det bliver endnu nemmere for dig at få hjælp til din hørelse - uanset hvor du er i landet.
Det korte svar er: ingenting. Vi sidder klar til at hjælpe dig, præcis som vi plejer. Du kommer til at møde det samme, kendte personale og få den samme gode service som altid.
Du har dine fire års garanti og fri service og justering af dine høreapparater og de andre fordele, som du eventuelt har købt til i en serviceaftale eller har igennem dit medlemskab af Ældre Sagen.
Med tiden kommer vi til at hedde Audika og bliver på den måde en del af et større fællesskab med dobbelt så mange høreklinikker landet over – til fordel for dig som kunde. På den måde bliver det endnu lettere for dig at få hjælp til din hørelse.
Ja. Når Dansk HøreCenter bliver en del af Audika, overtager Audika de fire års garanti og service på dine høreapparater.
Ja, det kan du. Hvis du har Beltone-høreapparater, som er købt i Dansk HøreCenter inden for de seneste fire år (eller du har tilkøbt Serviceaftalen det 5. eller 6. år), kan du stadig få dem justeret og serviceret - præcis som du plejer.
Ja, det gør den. Alle de fordele, som du har tilkøbt i en af vores serviceaftaler, gælder stadig i hele perioden.
Ja, i langt de fleste tilfælde vil dit lokale hørecenter fortsætte som Audika.
I nogle få byer vil vi samle to høreklinikker til én, men du vil møde det samme, kendte personale – bare på en anden adresse i samme by.
Ja, du vil stadig møde det samme kendte personale – og så vil du i nogle byer også møde vores nye og dygtige kollegaer fra Audika.
Ja, det gør de. Dine medlemsfordele følger garantiperioden på fire år, så i den periode har du glæde af Tryghedsaftalen, og du får 15 % rabat på tilbehør til dit høreapparat.
Ja, det kan du. Dansk HøreCenter samarbejder stadig med Ældre Sagen, hvilket betyder, at du stadig kan få 12 % rabat på din egenbetaling, 15 % rabat på alt tilbehør og få en gratis Tryghedsaftale med i købet (sidstnævnte gælder fire år fra købsdatoen).
Indtil videre skal du kontakte Dansk HøreCenter, præcis som du plejer.
Ring til vores Kundecenter på 70 230 560 (mandag til torsdag kl. 08.00-18.00 og fredag kl. 08.00-17.00), eller send en mail til kundecenter@dkhc.dk.
Når vi skifter navn til Audika, skal vi nok informere om, hvem du skal kontakte fremadrettet.
Både Dansk HøreCenter og Audika sælger høreapparater fra danske Oticon.
Folk forestiller sig tit, at et høreapparat er stort og klodset, men mit er så lille, at jeg altid har det på. Hverdagen er blevet nemmere, fordi jeg nu har en mere ukompliceret hørelse. Jeg kan bedre deltage i samtaler, og min kone bliver ikke irriteret over, at jeg hele tiden siger ’hva’. Hvis man har en mistanke, synes jeg bare, man skal få det tjekket. Lad være med at udskyde det!
Uffe Villumsen