Tilbehør

Online-justering af dit høreapparat

Få justeret dine høreapparater, når det passer dig

Som kunde hos Dansk HøreCenter foregår din første audiologiske undersøgelse og udlevering af høreapparater altid i dit lokale hørecenter.

Herefter har du mulighed for at vælge, om du fremadrettet vil kigge forbi dit lokale hørecenter, når du skal have justeret dit høreapparat – eller om du hellere vil have det justeret online via telefon- eller videokonsultationer.

Din audiologist har nemlig mulighed for at justere dine høreapparater online til dine behov*.

Du kan enten vælge Remote Care, hvor du sender en anmodning om justering af høreapparat via din app, hvorefter din lokale audiologist sender de ønskede justeringer retur - klar til at downloade til dine høreapparater. 

Du kan også vælge Remote Care Live, hvor du aftaler tid til en onlinejustering, som foregår via et videoopkald, hvor din audiologist justerer dine høreapparater, mens I taler sammen. 

Læs mere om begge muligheder nedenfor. 

Uanset hvad du vælger, er du i gode hænder, for vi hører jo sammen.

* Både Remote Care og Remote Care Live kræver, at du har en kompatibel smartphone eller tablet, HearMax-appen og adgang til wi-fi.

Derfor skal du vælge online-justering af dit høreapparat

Online-justering gør det endnu nemmere og endnu mere fleksibelt for dig at være kunde hos os i Dansk HøreCenter.

Med online-justering behøver du nemlig ikke at komme ned i dit lokale hørecenter.
I stedet kan du nemt og enkelt få justeret dit høreapparat, mens du:

  • ... sidder hjemme i sofaen
  • ... har frokostpause på arbejdet
  • ... er på farten

Så behøver du ikke at tænke på transport, fri fra arbejde eller ledige parkeringspladser.

Dét kan du få hjælp til ved en online-justering

Online-justering er velegnet, hvis du skal have justeret de basale indstillinger på dit høreapparat.

  • Ved en online-justering kan vi for eksempel skrue op og ned for lydstyrken

  • Vi kan ændre på lydens skarphed eller justere på de mørke eller lyse toner.

Remote Care Live: Sådan foregår online-justering med videopkald - trin for trin

  • Audiologisten ringer dig op på din mobiltelefon eller iPad/tablet.
    Det er et videoopkald, så I kan se hinanden og sige hej.

  • Audiologisten kobler sig på dit høreapparat - det tager et par minutter.
    Fortæl, hvad du gerne vil have justeret? Det kan for eksempel være lydstyrken.

  • Audiologisten justerer så lydstyrken, og du kan nu høre ændringen i dine høreapparater.
    Her er det en god idé at snakke med din ægtefælle eller tænde for fjernsynet eller radioen, så du kan tjekke, om din lydoplevelse er blevet bedre.

  • Når du synes, at lyden er, som den skal være, gemmer audiologisten indstillingerne.
    Det tager et par minutter - og så siger I farvel og tak for i dag.

Remote Care: Sådan foregår online-justering via appen - trin for trin

  • Du går ind i din app og sender os en anmodning om Remote Care, hvor du beskriver de udfordringer, som du har med dit høreapparat. Det kan for eksempel være, at lyden er for svag, for høj eller for skarp. Du udfylder også et lille spørgeskema om, hvornår du oplever udfordringerne. 

  • Din besked ender hos din lokale audiologist, som læser, hvad du har skrevet og vurderer, hvilke indstillinger, der skal ændres og laver justeringerne. 

  • Audiologisten sender en ny justering afsted til din app, hvor du får besked om, at der er nye indstillinger, som du kan downloade til dine høreapparater.

  • I nogle tilfælde kan det være, at din audiologist ringer eller skriver til dig, hvis de har en fornemmelse af, at du i stedet bør kigge forbi dit lokale hørecenter og få kigget på dine høreapparater der. 

Er online-justering noget for dig?

Inden du bestiller tid til en onlinejustering, vil vi bede dig overveje, om onlinejustering er den bedste løsning for dig. På den måde er vi sikre på, at du får den bedste oplevelse.

Så hvis du kan svare ja til de her 3 spørgsmål, tror vi, at du vil kunne få stor glæde af onlinejustering af dine høreapparater:

1. Har du en mobiltelefon eller iPad/tablet, som står på denne liste?

2. Har du styr på den grundlæggende betjening?
Det vil sige: Kan du tænde/slukke for din smartphone eller iPad/tablet, slå bluetooth og wi-fi til og fra og bruge app’en til dit høreapparat?

3. Er du vant til at bruge videoopkald på din mobiltelefon eller iPad/tablet?

Svarer du ja til alle 3 spørgsmål, vil onlinetilpasning være en god mulighed for dig.

Hvis du kan svare ja til nogle, men ikke alle spørgsmålene, og du har brug for justering af dit høreapparat - så vil vi opfordre dig til at bestille tid i dit lokale hørecenter.

Her kan din audiologist gennemgå din mobiltelefons funktioner med dig, så du måske er klar til at prøve onlinejustering en anden gang.

Vigtig info: Før din første online-justering

Før du kan begynde at bruge Remote Care og Remote Care Live-online-justering, skal du have indstillet dit høreapparat og underskrive en samtykkeerklæring. 

Og dét kræver altså lige et hurtigt besøg i dit lokale hørecenter. Vi bliver nemlig nødt til at sikre os, at både teknikken og de lovmæssige krav er på plads. 

Til gengæld giver vi en kop kaffe eller te og et stykke chokolade, og så kan du sige hej til din audiologist og få svar på eventuelle spørgsmål. 

Vil du bestille tid til online-justering?

Svarede du "ja" til de 3 spørgsmål og vil gerne i gang med online-justering? Dejligt!

Udfyld formularen nedenfor, og du vil blive kontaktet hurtigst muligt.

Du er også velkommen til at ringe til os på telefon 70 230 560 mandag til torsdag kl. 08.00-18.00 og fredag kl. 08.00-17.00

Skriv til os, hvis du har spørgsmål - så kontakter vi dig.